05 Października 2021 ― Wtorek,
godz. 12:00

Jak wspierać kontakt z dziećmi w rzeczywistości postpandemicznej? Debata “Okna do naszych dzieci”

ZAPRASZAMY DO FDK!!!
W imieniu wydawnictwa Oficyna Związek Otwarty oraz Szkoły Psychoterapii Gestalt, zapraszamy serdecznie na premierę
książki OKNA DO NASZYCH DZIECI // dr Violet Oaklander oraz dyskusję wokół tematu:
Jak wspierać kontakt z dziećmi i młodzieżą w rzeczywistości postpandemicznej?
Data: 5 października 2021, g. 12.00-13.30
Miejsce: Faktyczny Dom Kultury
WSTĘP WOLNY!!
Prowadzenie: Katarzyna Kurska-Wilk (wydawnictwo OZO) i Krzysztof Drewicz (Szkoła Gestalt)
Nasi goście:
Katarzyna Krawczyk
Krystyna Waszkowska-Wójcik
Robert Kordoński
Ewelina Krupniewska
Jest nam niezwykle miło poinformować, że właśnie ukazała się długo oczekiwana w Polsce, a tłumaczona dotąd na 14 języków książka, będąca praktycznym przewodnikiem po wewnętrznym świecie dziecka i wsparciem w budowaniem kontaktu z nim.
“Okna do naszych dzieci” dr Violet Oaklander to książka, która oferuje zrozumienie problematyki dziecka, dostarczając narzędzi wspierających proces terapeutyczny. Dr Violet Oaklander stworzyła indywidualne podejście do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, czerpiąc zarówno z koncepcji psychoanalitycznych (Melanie Klein, Anna Freud, Otto Rank), psychologii humanistycznej (Carl Rogers, Virginia Axline) oraz z Gestaltu (Fritz Perls, Laura Perls). Autorka hojnie dzieli się z nami swoją praktyką, opisując ją wraz z przykładami inspirującymi do ich użycia. Prezentuje m.in. technikę posługiwania się wyobraźnią jako narzędziem służącym do wizualizacji i przywoływania symbolicznych treści, które potem terapeutycznie „pracują”. Mamy pracę z rysunkiem, gliną, drewnem itp. Przeczytamy o terapeutycznym zastosowaniu piaskownicy, kreatywnym ujęciu tworzenia poezji, opowiadań, inscenizacji teatralnych, słuchowisk radiowych…
Wszystko po to, aby twórczo, ciekawie, przez zabawę wydobywać na powierzchnię ważne treści, które mogą wspierać osoby dorosłe w nawiązywaniu kontaktu z dzieckiem, szczególnie w rzeczywistości postpandemicznej, kiedy wszystkich nas dotknął kryzys izolacji.
Jest to także książka, która przede wszystkim uwrażliwia na to, jak być z dzieckiem. Pokazuje, że najważniejsze jest spotkanie i kontakt, zobaczenie dziecka w tym, w czym jest, z tym, z czym przychodzi w danym momencie swojego życia.
Dla kogo:
Zapraszamy każdego, kto ma kontakt z dziećmi i młodzieżą. Porozmawiamy o tym, w jaki sposób książka może stanowić wsparcie i inspirację dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, terapeutów, a także i być może przede wszystkim rodziców.
Mamy nadzieję, że tak jak pragnęła tego Violet, doda odwagi i skłoni do poszukiwania własnego potencjału w tej dziedzinie. Może okazać się pomocna w lepszym zrozumieniu świata dziecka, otworzyć rodzicom tytułowe okna, przez które będą mogli inaczej spojrzeć na swoje dzieci z ich problemami i specyfiką rozwojową.

O prelegentach:
Katarzyna Krawczyk – psycholog, certyfikowana psychoterapeutka Gestalt, terapeutka Gestalt Play Therapy, posiada specjalizację w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży. Założycielka Centrum Terapii i Psychoedukacji CeTeP na warszawskiej Saskiej Kępie. Prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych, terapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz grupy terapeutyczno-rozwojowe dla dzieci i młodzieży. Współautorka krajowego „Programu szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży” z ramienia Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Gestalt. Z zamiłowania do Gestalt Play Therapy i z chęci propagowania humanistyczno-doświadczeniowego podejścia w terapii dzieci i młodzieży w Polsce, przetłumaczyła „Okna do naszych dzieci” autorstwa dr Violet Oaklander
Krystyna Waszkowska-Wójcik – certyfikowana psychoterapeutką i superwizorem Gestalt. Ukończyła studia psychologiczne na UMCS w Lublinie specjalizując się w dziedzinie neuropsychologii. Odbyła szkolenie w zakresie terapii Gestalt w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie, kurs psychoterapii w podejściu psychodynamicznym w Zakładzie Psychoterapii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz studia podyplomowe „Arteterapia” organizowane przez Katedrę Psychiatrii Akademii Medycznej w Łodzi i Polski komitet INSEA. Stale poszerza swoją wiedzę i umiejętności psychoterapeutyczne u zagranicznych koleżanek i kolegów. Szczególnie cenne były dla niej spotkania z Anne i Serge Ginger (Francja), Thierry Dauvergne (Francja), Paolo Quattrini (Włochy), Stephen Schoen (USA), Peter Schulthess (Szwajcaria). Ostatnio pogłębiam umiejętności pracy z ciałem u Liz Carl i Ali Konopko-Ulanecki metodą Core Energetics (USA). Z pasją i zaangażowaniem pracuje z dziećmi i nastolatkami wg gestaltowskiego modelu V. Oaklander. Jej pierwszym mentorem nauczycielem tej pracy była znakomita terapeutka dziecięca Felicia Carroll (USA). Swoje kompetencje rozwijała pod okiem Jona Blend (W. Brytania) ucznia, a zarazem przyjaciela Violet Oaklander. Przez trzydzieści lat jej droga zawodowa związana była z wykonywaniem obowiązków psychologa i psychoterapeuty w poradniach psychologiczno-pedagogicznych w Rzeszowie. W tym czasie prowadziła wiele przedsięwzięć wspomagających rozwój psychiczny dzieci i młodzieży m. in. warsztaty profilaktyczne i rozwojowe dla młodzieży, wspierała nauczycieli w rozwijaniu kompetencji interpersonalnych, moderowała grupy wsparcia dla nauczycieli. Aktualnie prowadzi prywatny gabinet psychoterapii dzieci, młodzieży i dorosłych w Rzeszowie, uczy i superwizuje studentów w Szkole Gestalt w Warszawie. Jest autorką Studium Dzieci i Młodzieży w modalności Gestalt, które ruszy wiosną 2022 roku.
Ewelina Krupniewska- jest psychologiem i certyfikowaną psychoterapeutką Gestalt. Ukończyła studia na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalnością Psychologia kliniczna dziecka oraz Szkołę Psychoterapeutów i Trenerów Grupowych w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie. Już w trakcie studiów zetknęła się z metodą Gestalt Play Therapy stworzoną przez dr Violet Oaklander i zainspirowała ją ona do budowania swojego warsztatu pracy z dzieckiem i jego rodziną. Ponieważ w szkoleniu psychoterapeutycznym większy nacisk kładziono na pracę z dorosłymi, to wiedzę i umiejętności pracy z dziećmi i młodzieżą poszerzała na dodatkowych stażach oraz w trakcie pracy w ośrodkach specjalizujących się w terapii dzieci i młodzieży, prowadząc warsztaty psychologiczne, psychoterapię indywidualną i grupową. Obecnie prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną, pracując indywidualnie z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi oraz prowadząc grupy rozwojowo – terapeutyczne dla młodzieży.
Robert Kordoński – jest psychotraumatologiem i psychoterapeutą Gestalt w szkoleniu. Ukończył psychologię pozytywną na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie, psychotraumatologię w Collegium Humanum w Warszawie oraz prawo na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jest absolwentem Treningu Komunikacji Neuroafektywnej (NAC) – Intensywny Trening NVC w Szkole Empatii i Dialogu w Warszawie. Jest Prezesem Zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Zabawą oraz członkiem Association for Play Therapy. W swojej pracy kieruje się zasadami terapii zabawą skoncentrowanej na dziecku (Child-Centered Play Therapy) oraz psychoterapii Gestalt. Jestem ciekawy spotkania z człowiekiem. W życiu stawiam na komunikację, relacje i edukację. Swoją praktykę prowadzi w Centrum Terapii Zabawą w Warszawie oraz Centrum Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży Dom na Drzewie we Wrocławiu.

Współpraca:

Gdzie:
Faktyczny Dom Kultury

Godzina:
12:00
Dołącz do:
Jak wspierać kontakt z dziećmi w rzeczywistości postpandemicznej? Debata “Okna do naszych dzieci"
Przejdź do wydarzenia

Polska
Szkoła
Reportażu
2020

Sprawdź wyniki