13 Września 2023 ― Środa,
godz. 19:00
godz. 19:00
Zarażeni dźwiękiem. Spotkanie ze Stanisławem Trzcińskim
Faktyczny Dom Kultury zaprasza na spotkanie ze Stanisławem Trzcińskim, autorem książki „Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji”.
Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy
z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej
strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące
wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje szczególnie marketing
muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.
W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych
tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich
jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu
wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI. Interesującym dla czytelników
będzie rozdział, który ukazuje słuchacza muzyki, poprzez wyniki badań od XIX wieku do
dzisiaj.
Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego światowego rynku
muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze
szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora
muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele
szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego
przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym.
Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki i te
dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.
Publikacja jest obowiązkową lekturą dla studentów wydziałów humanistycznych i
ekonomicznych, ale także dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów,
menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego. Publikacja zainteresuje także
naukowców, badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców oraz specjalistów na rynku reklamy,
marketingu i handlu.
z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej
strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące
wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje szczególnie marketing
muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.
W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych
tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich
jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu
wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI. Interesującym dla czytelników
będzie rozdział, który ukazuje słuchacza muzyki, poprzez wyniki badań od XIX wieku do
dzisiaj.
Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego światowego rynku
muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze
szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora
muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele
szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego
przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym.
Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki i te
dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.
Publikacja jest obowiązkową lekturą dla studentów wydziałów humanistycznych i
ekonomicznych, ale także dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów,
menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego. Publikacja zainteresuje także
naukowców, badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców oraz specjalistów na rynku reklamy,
marketingu i handlu.
Współorganizacja: PWN
Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa
Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa
Współpraca:
Gdzie:
Faktyczny Dom Kultury
Godzina:
19:00
Faktyczny Dom Kultury
Godzina:
19:00